Kütüphane ve Dokümantasyon Merkezi

ATAUM, Ankara’daki eşdeğerleri içinde ilk kurulan ve en geniş donanıma sahip Uzmanlık Kütüphanesi ve Dokümantasyon Merkezi’ne sahiptir. ATAUM Kütüphanesi, kaynakları sürekli bir biçimde yenilenen, özel kitap ve süreli yayınlara erişilebilen ve tüm AB resmi yayın ve belgelerinin ücretsiz olarak incelenebilmesine olanak veren “AB Dokümantasyon Merkezi” statüsündedir. Kütüphane bunlara ek olarak AB’nin hukuksal düzenlemeleri ve istatistiklerine kolayca erişim sağlayan CD-ROM ve mikrofiş olanakları da sunmaktadır. Yaklaşık 50 kişilik çalışma salonu ve 6 adet internet bağlantılı bilgisayar ile kullanıcılara hizmet vermektedir.


Hizmetler

Ödünç Verme Hizmetleri

 

Ödünç Verme Hizmetleri

Ödünç verme hizmetlerinden yararlanabilmek için öncelikle kullanıcılarımızın kütüphanemize üye olması gerekmektedir.

 

Kütüphaneye Kayıt Olma

Avrupa Topluluğu Araştırma ve Uygulama Merkezi’nde yüksek lisans yapan öğrenciler ve ATAUM’a bağlı akademik personel kütüphaneye gelerek, ATAUM kütüphane taahhütnamesini doldurup, öğrenci veya personel kimlikleriyle birlikte kütüphane sistemine kayıt olabilirler. Kayıt olduktan sonra ödünç verme hizmetlerinden yararlanabilirler.

 

Ödünç Verme İşlemleri

Ödünç verme işlemleri Milas Otomasyon Sistemi üzerinden gerçekleştirilmektedir. Otomasyon sistemine kayıtlı olan tüm kullanıcılarımıza hizmet vermekteyiz. Kütüphanemizden akademik personel, İdari personel ve öğrencilerimiz faydalanabilmektedir.

 

Akademik Personel:

Alabileceği materyal sayısı:   5

İzin verilen materyal uzatımı sayısı:   2

Materyal alım süresi:   1 Ay

 

İdari Personel:

Alabileceği materyal sayısı:   4

İzin verilen materyal uzatımı sayısı:   2

Materyal alım süresi:   2 Hafta

 

Yüksek Lisans – Doktora — Lisans Öğrencisi:

Alabileceği materyal sayısı:   5

İzin verilen materyal uzatımı sayısı:   2

Materyal alım süresi:   15 Gün

 

Kütüphaneden İlişik Kesme

ATAUM’da yüksek lisans yapan öğrencilerin mezun olurken kütüphaneye gelip ‘kütüphane ilişik kesme belgesi’ ni doldurmaları gerekmektedir.

 

Çalışma Saatleri

Hafta içi 09.00-17.00 saatleri arasında hizmet vermektedir.

 

Personel

Sibel Köksal, Kütüphaneci 0312 362 07 62/ 2603 – koksals@ankara.edu.tr